Do chladící směsi se přidává mazací olej, který maže velice jemné součásti tlakového kompresoru. Při zanedbáni jeho pravidelné výměny může opět dojít vážné poruše tlakového kompresoru. Dále je nutné i pravidelné čištění výparníku, radiátorů topení a air průduchů plus výměna pylového (kabinového) filtru která se má opět dělat po 15000 km anebo alespoň po roce. Z klimatizace na vašem voze při nesprávném používání nemůžete nejenom nastydnout, ale mohou vás potkat i velice vážné respirační choroby právě ze zanedbání čištění výparníku a radiátoru topení od různých bakterii a plísní které se právě nejvíce rozmnožují ve velice vlhkém a tmavém místě jako je výparník, který je umístněn v air boxu. Většinou se to projeví zápachem v kabině právě po spuštění klimatizace nebo topení. V některých zanedbaných případech také bývá pozdě a tento zápach už nejde ani odstranit.
Například špinavý a nefunkční pylový filtr vám může zapříčinit, že budete dýchat až pětkrát horší koncentrovaný vzduch ve vaší kabině auta než je venku. Samozřejmě špínou ucpaný kabinový filtr má za příčinu i špatnou cirkulaci vzduchu. Toto čištění provádíme zasunutím aplikační sondy se speciální čistící chemikálií do průduchů k výparníku klimatizace a následně jeho tlakového propláchnutí. Při tomto procesu se čistí i radiátor topení. Na dočištění kabiny a průduchů kam se tlaková sonda s čistící chemikálií nedostane používáme aplikační hygienický sprej. Ale pozor - je velký omyl používat tento sprej jako hlavní čištění. Výparník klimatizace se musí řádně propláchnout a umýt, ne tlející plísně jen přebít jiným pachem. Nezapomínejte, že ve vašem vozidle je zařízení které vám velice zpříjemňuje jízdu nejen v parném létě a však toto zařízení potřebuje i vaší péči a pravidelný roční servis. Pak se vám odmění kulturní jízdou nejen na daleké jízdy na dovolenou do teplých krajin, ale i za každodenní cestování třeba za prací.