Proč se o klimatizaci starat

klimaservisKaždý je zvyklý měnit v autě po určitých kilometrech, nebo po roce olej a filtr v motoru. Stejně tak se musí provádět každoročně i údržba klimatizační soustavy. I při těsné a nikde neucházející klimatizační soustavy vám z oběhu uteče ročně 10 až 15 procent chladící směsi kvůli pórovitosti trubek a hadic. V systému je umístněno tlakové čidlo, které při špatném tlaku nespustí kompresor a klimatizace nebude fungovat. V autě, kde je plně automatické zařízení Climatronik nebude udržovat požadovanou vámi nastavenou teplotu jak v létě tak i v zimě. Spousta lidí se mylně domnívá, že klimatizace se používá jen v létě kvůli chlazení. Avšak klimatizace je velice účinná i v zimě kvůli rychlému odmlžení čelního okna.

Do chladící směsi se přidává mazací olej, který maže velice jemné součásti tlakového kompresoru. Při zanedbáni jeho pravidelné výměny může opět dojít vážné poruše tlakového kompresoru. Dále je nutné i pravidelné čištění výparníku, radiátorů topení a air průduchů plus výměna pylového (kabinového) filtru která se má opět dělat po 15000 km anebo alespoň po roce. Z klimatizace na vašem voze při nesprávném používání nemůžete nejenom nastydnout, ale mohou vás potkat i velice vážné respirační choroby právě ze zanedbání čištění výparníku a radiátoru topení od různých bakterii a plísní které se právě nejvíce rozmnožují ve velice vlhkém a tmavém místě jako je výparník, který je umístněn v air boxu. Většinou se to projeví zápachem v kabině právě po spuštění klimatizace nebo topení. V některých zanedbaných případech také bývá pozdě a tento zápach už nejde ani odstranit.

Například špinavý a nefunkční pylový filtr vám může zapříčinit, že budete dýchat až pětkrát horší koncentrovaný vzduch ve vaší kabině auta než je venku. Samozřejmě špínou ucpaný kabinový filtr má za příčinu i špatnou cirkulaci vzduchu. Toto čištění provádíme zasunutím aplikační sondy se speciální čistící chemikálií do průduchů k výparníku klimatizace a následně jeho tlakového propláchnutí. Při tomto procesu se čistí i radiátor topení. Na dočištění kabiny a průduchů kam se tlaková sonda s čistící chemikálií nedostane používáme aplikační hygienický sprej. Ale pozor - je velký omyl používat tento sprej jako hlavní čištění. Výparník klimatizace se musí řádně propláchnout a umýt, ne tlející plísně jen přebít jiným pachem. Nezapomínejte, že ve vašem vozidle je zařízení které vám velice zpříjemňuje jízdu nejen v parném létě a však toto zařízení potřebuje i vaší péči a pravidelný roční servis. Pak se vám odmění kulturní jízdou nejen na daleké jízdy na dovolenou do teplých krajin, ale i za každodenní cestování třeba za prací.

 

Poruchy a opravy klimatizací




facebook
© 2015 Autoservis Neumann Raspenava. |  tel.: +420 608 237 676 |  e-mail: smedavan@volny.cz